TEKUĆI RAČUNI
Široke mogućnosti upravljanja sredstvima

Otvorite račun

TEKUĆI RAČUNI
Široke mogućnosti upravljanja sredstvima

Otvorite račun

Pogodnosti

Individualna usluga
Račun sa više valuta
Pružamo usluge na više jezika

Odgovori na najčešće postavljena pitanja

U kojim valutama mogu da otvorim račun u API Banci?

U API Banci možete otvoriti dinarski račun u valuti RSD i devizni multivalutni račun.

Koliku sumu mogu da unesem sa sobom u gotovini u stranoj valuti u Srbiju ako nisam državljanin Srbije i nemam dozvolu boravka?

Možete uneti bilo koji iznos, ali ako on prelazi 10.000 evra (ako je u drugoj valuti, protivvrednost pomenute sume), tada ćete morati ispuniti deklaraciju u carinskoj službi, koja će vam izdati carinsku potvrdu. Najbolje je da se informišete o preciznoj regulativi kontaktirajući Ministarstvo inostranih poslova Republike Srbije i Ambasade.

Koja su ograničenja za polaganje gotovine na moj bankovni račun u Srbiji?

Ako deponujete iznos veći od 10.000 evra ili ekvivalent u drugoj valuti, moraćete da dostavite carinsku potvrdu o unosu novca u Srbiju ili potvrdu druge banke u Srbiji koja potvrđuje podizanje ovog iznosa sa vašeg računa u stranoj valuti.

Koliko gotovine u stranoj valuti mogu da iznesem iz Srbije ako nisam državljanin Srbije i ovde nemam dozvolu boravka?

Ako deponujete iznos veći od 10.000 evra ili ekvivalent u drugoj valuti, moraćete da dostavite carinsku potvrdu o unosu novca u Srbiju ili potvrdu druge banke u Srbiji koja potvrđuje podizanje ovog iznosa sa vašeg računa u stranoj valuti, s tim da Banka zadržava pravo da traži poreklo sredstava u skladu sa regulativom Republike Srbije.

Koliko gotovine u stranoj valuti mogu da iznesem iz Srbije ako nisam državljanin Srbije i ovde nemam dozvolu boravka?

Možete da iznesete iz Srbije iznos koji ne prelazi 10.000 evra (ili protivvrednost u drugim valutama). Iznos koji prelazi ovaj limit možete da iznesete ako predočite izvod koji potvrđuje da je taj iznos sa vašeg računa u stranoj valuti podignut u banci u Srbiji. Najbolje je da se informišete o preciznoj regulativi kontaktirajući Ministarstvo inostranih poslova Republike Srbije i Ambasade.

Da li mogu da otvorim račun u API Banci ako imam samo pasoš, ali nemam dozvolu boravka u Srbiji?

Možete, uz obaveznu potvrdu o prelasku državne granice (dovoljno je da dostavite pasoš ili potvrdu sa graničnog prelaza izdata od strane granične policije).

Ako želim da podignem gotovinu sa svog računa veću od 10.000 evra, šta da radim?

Potrebno je da se obratite Banci (telefonom, e-mailom ili dođete lično) i dostavite zahtev u slobodnoj formi za podizanje gotovine. Banka će pripremiti potreban iznos, u skladu sa limitima iznosa definisanim od strane NBS,  i novac možete podići u nekoj od naših filijala, što ćete naznačiti u zahtevu.

Kako mogu da prebacim novac iz inostranstva u Srbiju?

Prilikom otvaranja računa dobićete potrebne instrukcije za prenos valute.

Da li novac sa računa mogu da koristim u zemlji i inostranstvu?

Kada otvorite devizni račun, automatski dobijate VISA karticu, koju možete koristiti kako u zemlji tako i u inostranstvu, prilikom kupovine robe i usluga i podizanje gotovine.

Na koji način mogu da platim komunalne usluge u Srbiji (telefon, internet i ostale komunalije) ukoliko imam račun u vašoj Banci?

Mobilna aplikacija i E-banking su najpovoljniji način plaćanja redovnih računa. Međutim, da biste koristili ovu uslugu, morate da imate dozvolu boravka i živite najmanje 1 godinu u Srbiji. Do tada bi trebalo da dođete u filijalu Banke, gde će vam naši zaposleni pomoći da brzo izvršite plaćanja.

Koje oročene depozite nudi banka?

Banka nudi povoljne kamatne stope na depozite u vodećim valutama. Banka nudi oročenja u različitim vremenskim periodima, za bliže informacije možete kontaktirati Banku ili informaciju pronaći na stranici sajta: https://www.apibank.rs/stanovnistvo/stednja/

Da li izdajete potvrde za dobijanje viza i za dobijanje boravišne dozvole?

Naravno, potvrda se dobija u filijali a dobijanje ove usluge oduzeće vam samo nekoliko minuta.

Koliko vremena je potrebno za otvaranje računa klijentima nerezidentima?

Procedura otvaranja računa klijentima koji su nerezidenti traje od 1 do 2 radna dana.

Koliko puta moram da dolazim u filijalu banke, kako bih otvorio račun i preuzeo karticu?

U filijalu Banke je potrebno da dođete kako biste podneli zahtev, potpisali ugovore o otvaranju računa i preuzeli kartice.

Mogu li da podnesem zahtev za otvaranje računa bez dolaska u Banku?

Za otvaranje računa, potrebno je vaše lično prisustvo ili možete dati punomoćje drugom licu da u vaše ime otvori račun.
Punomoćje mora biti notarizovano i prevedeno od strane sudskog tumača za jezik na kome je punomoćje napravljeno i ne sme biti starije od 3 meseca.

Da li postoje neka ograničenja prilikom prenosa sredstava sa mog računa?

Da, ukoliko ste nerezident i sredstva na računu potiču iz Srbije, neophodno je da dostavite i potvrdu o izmirenim poreskim obavezama.

Da li postoje neka ograničenja prilikom prenosa sredstava na moj račun?

Ne, možete dobiti priliv u bilo kom iznosu, ali Banka ima pravo da zahteva potvrdu o poreklu sredstava.

Kako mogu da zatvorim svoj račun u API Banci? Da li je neophodno lično prisustvo?

Nije neophodno lično prisustvo za zatvaranje računa, to se može uraditi i bez dolaska u Banku.

Da li punomoćnik može da preuzme kartice i PIN kodove?

Da, moguće je da punomoćnik preuzme kartice i PIN kodove za vas, ukoliko je to navedeno u punomoćju.

Da li je moguće povećati dnevni limit na kartici?

Da, moguće je na dva načina: putem M-banking i E-banking aplikacije i podnošenjem zahteva u jednoj od filijala Banke.


Navedeni podaci su informativnog karaktera i na osnovu ovog obaveštenja ne mogu nastati nikakva prava i obaveze za API Bank, niti bilo kakav odgovornost Banke u tom smislu.

Dokumenta za otvaranje računa:

  • Identifikacioni dokument - važeći pasoš
  • Popunjen zahtev za uspostavljanje poslovnog odnosa


Dokumenta za otvaranje računa bez fizičkog prisustva klijenta, po osnovu punomoćja:

  • Kopija pasoša klijenta (ne mora da bude notarizovana)
  • Kopija još jednog ličnog dokumenta klijenta (lična karta, vozačka dozvola, vojna knjižica i sl.)
  • Identifikacioni dokument (lična karta ili pasoš) punomoćnika
  • Popunjen zahtev za uspostavljanje poslovne saradnje za klijenta, potpisan od strane punomoćnika
  • Popunjen zahtev za uspostavljanje poslovne saradnje za punomoćnika
  • Punomoćje overeno od strane notara i prevedeno kod ovlašćenog sudskog tumača

Napominjemo da API Banka poštuje politiku „Upoznaj svog klijenta“ (Know Your Client) i može zahtevati dokumentaciju koja se odnosi na dokaz o izvorima finansiranja vlasnika računa.

API Banka može da odbije da otvori račun na osnovu sopstvenog diskrecionog prava. Ograničenja upotrebe pojedinih usluga banke mogu postojati kod stanovnika pojedinih zemalja.

Molimo pažljivo pročitajte dokumentaciju za otvaranje računa za fizička lica:

Ukoliko ste zainteresovani za otvaranje računa u API Banci, možete poslati Zahtev za uspostavljanje poslovnog odnosa za fizička lica za preliminarno odobrenje putem Kontakt forme.

Primer pravilno popunjenog Zahteva pronađite u prilogu i pogledajte, kako biste na pravilan način popunili dokument za slanje.

Zatim popunjen Zahtev (PDF fajl), pošaljite putem popunjene Kontakt forme koja se nalazi u nastavku na stranici sajta.

U najkraćem mogućem roku zaposleni API Banke će Vas kontaktirati radi zakazivanja termina za otvaranje računa.

U slučaju dobijanja pozitivnog odgovora za uspostavljanje poslovnog odnosa, potrebno je u roku od 5 radnih dana da dođete u jednu od naših filijala, kako bi Vas kolege identifikovale.
Ukoliko u roku od 5 radnih dana ne dođete na identifikaciju u filijalu, Vaš zahtev će se smatrati nevažećim.